Обсуждение ключевых ...


Вы здесь: Форумы fantlab.ru. > Форум «Новости, конвенты, конкурсы» > Тема «Обсуждение ключевых зарубежных премий (Hugo, Nebula, Locus и др.)»

Обсуждение ключевых зарубежных премий (Hugo, Nebula, Locus и др.)

 автор  сообщение


гранд-мастер

Ссылка на сообщение 16 марта 2021 г. 20:28  
И оттуда тоже кого-то номинировали?
Не знал, что рассказы каждого из авторов этих триптихов связаны друг с другом. Эти антологии оказались концептуальнее, чем я думал. Молодцы!


миродержец

Ссылка на сообщение 16 марта 2021 г. 22:18  

цитата Griaule

Вроде было — "Триптих Апокалипсиса"
Не то?
Похоже, но не совсем. Эта серия антологий в основном состоит из рассказов, объединённых в небольшие циклы. Истории эти могут быть связаны общими героями или только общим миром, их в принципе можно читать отдельно. Повесть "Shadow Prisons" необычна тем, что формально считается единым произведением.
–––
На сайте набегами, в лучшем случае.


миродержец

Ссылка на сообщение 16 марта 2021 г. 22:52  
С литературными номинациями всё понятно и привычно. Одна надежда, что заслуженную премию получит Сюзанна Кларк, если не Небьюлу, то WFA и Локус.
Печалит другое. В этот ковидный год не нашлось достойных полнометражных фильмов, кроме "Хищных птиц" и "Бессмертной гвардии"? Лучше бы мультик "Вперёд" номинировали, право слово.
–––
На сайте набегами, в лучшем случае.


миротворец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 14:19  
Для сравнения с номинантами Nebula
https://locusmag.com/2020/09/2020-dragon-...


миродержец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 14:28  

цитата Kons

Для сравнения с номинантами Nebula

Сравнивать нужно скорее с финалистами прошлогодней Небьюлы, поскольку номинационный период совпадает лишь частично. В списке Dragon Awards в основном книги, опубликованные за второе полугодие 2019 года.
–––
На сайте набегами, в лучшем случае.


миротворец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 14:31  
Славич там хотя гендерное разнообразие присутствует)


миродержец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 14:35  

цитата Kons

там хотя гендерное разнообразие присутствует)
У "драконов" одна беда: совершенно непрозрачная система подсчёта голосов. В шорт-лист регулярно попадают какие-то сетевые публикации малоизвестных авторов с 15 оценками на Goodreads. Если бы не этот недостаток, была бы неплохая альтернатива Хьюго и Небьюле.
–––
На сайте набегами, в лучшем случае.


миротворец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 14:48  
Славич Согласен.


миротворец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 18:27  

цитата

Novella
“Tower of Mud and Straw,” Yaroslav Barsukov (Metaphorosis)

Поправка, товарищ наш оказывается.

цитата

Мужики, ну какой же я американский писатель :) Я в Америке-то ни разу в жизни не был. Насчет эмиграции в семь лет--это вы, наверное, имеете в виду интервью, которое я дал Parsecs & Parchment. Я там говорил, что семь лет прожил в СССР--имеется в виду вплоть до того момента, когда СССР не стало (т.е. в 1991-ом). Потом я учился в школе N498 на Таганке, потом поступил в МИФИ.

Я действительно эмигрировал в 21 год в Австрию, но у меня до сих пор российское гражданство, родители живут в Подмосковье, дома, в семье я разговариваю по-русски. По-английски пишу исключительно потому, что начинал с рассказов, а с рассказами в России в плане аудитории глухо (от слова "совсем").

Российский я писатель или нет--решайте сами, но точно не американский и не австрийский.
https://dtf.ru/read/674139-povest-rossiys...
–––
Say, we should form our own book club. With black jack! And hookers! In fact, forget the books.
© Bender Bending Rodríguez


миротворец

Ссылка на сообщение 17 марта 2021 г. 19:27  
heleknar Надо вводить термин — постсоветский писатель))


миротворец

Ссылка на сообщение 20 марта 2021 г. 21:12  
На сайте журнала "Asimov's" выложили список номинантов на ежегодную премию. Все произведения, кроме одного, доступны на сайте — https://www.asimovs.com/about-asimovs/rea...


миротворец

Ссылка на сообщение 2 апреля 2021 г. 09:01  

цитата ааа иии

Все меньше знакомых имен.

Как раз таки банда М Уэллс , Н.К. Джемисин, С Кларк сильно примелькалась …. впрочем это романы

По остальным согласен

Мужиков скоро не будет вообще
Впрочем всплыл какой-то эмигрант Барсуков
Может через 5 лет бывшие русские победят этих черных лесбиянок :cool!:


гранд-мастер

Ссылка на сообщение 13 апреля 2021 г. 23:11  
http://www.thehugoawards.org/hugo-history...
Есть новые номинанты Хьюго!
Рад за Пинскер в коротких повестях. Именно эта её вещь зацепила. Радует также, что большая аудиовизуальная номинация полна консенсусных названий, вроде "Души" и "Довода" – таки хорошо, когда сериальные эпизоды не отбирают места у Нолана с Питом Доктором. В который раз удивляюсь номинации "Птицам", не из-за их качества, а потому что по ощущениям этот фильм вышел сотню лет назад.
Best Related Work продолжает трансформацию в галерею фандомовского ида, судя по ругани в адрес Мартина в одном из названий (хотя видео про фанатов мультсериала про лошадок посмотрел с интересом). Не одобряю.
Но самым печальным знаком считаю то, что в романной номинации только один внецикловый роман – и то Сюзанны Кларк, то есть, фактически случайная удача. Отражает нездоровую ориентацию американского фантастического книжного рынка на серии, и ещё больше ставит под сомнение и без того сомнительную целесообразность отдельной номинации за лучший цикл.
Вещи, про которые слышал хорошее: A Wizard’s Guide to Defensive Baking Т. Кингфишер (псевдоним Урсулы Вернон), детская, Vanished Birds Саймона Хименеза (премия Astounding (да, да) лучшему дебютанту, без указания названия романа).
Заинтриговавшие названия: Burn, or the Episodic Life of Sam Wells as a Super.


миродержец

Ссылка на сообщение 14 апреля 2021 г. 23:12  
Да. В номинации Хьюго на лучший роман 0 мужчин.
–––
А моя душа захотела на покой,
Я обещал ей не участвовать в военной игре


миродержец

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 00:05  
Ха, в шорт-листе Изабель Фолл "Helicopter Story"! Вещь совершенно неполиткорректная, её даже с сайта журнала "Clarkesworld" убрали.
–––
На сайте набегами, в лучшем случае.


гранд-мастер

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 01:43  
Славич, а, это про ТОТ вертолёт.
Славно.

цитата V-a-s-u-a

Заинтриговавшие названия: Burn, or the Episodic Life of Sam Wells as a Super.

Не, я не фанат творчества Гринблатт, по-видимому. Мне её проза кажется недостаточно красивой, чтобы терпеть её тяжелую меланхоличность.


миротворец

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 08:36  
Славич, V-a-s-u-a
Прям заинтриговали! А можете хоть вкратце рассказать, что ж там за ТОТ вертолёт?


миротворец

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 09:15  
Seidhe Так они и название поменяли на нейтральное. Изначальное было
"I Sexually Identify as an Attack Helicopter"


миротворец

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 09:39  
Kons
Спасибо! :beer: Придётся напрягать старшую сестрёнку с приблизительным переводом... 8:-0


миротворец

Ссылка на сообщение 15 апреля 2021 г. 09:58  
Боже, что у них в голове творится?
Переводить лень, используйте яндекс или гугл переводчик.

цитата

About the Story by Isabel Fall

— by NEIL CLARKE —

Yesterday, I removed the story “I Sexually Identify as an Attack Helicopter” by Isabel Fall from the current issue of Clarkesworld Magazine. The recent barrage of attacks on Isabel have taken a toll and I ask that even if you disagree with the decision, that you respect it. This is not censorship. She needed this to be done for her own personal safety and health. It does not rule out the possibility that the story will be restored (changed or unchanged) at some future point, but that’s not our priority right now.

I sincerely regret that the timing of my surgery contributed to this situation. I’ve been offline for much of the internet storm, most of which occurred on Twitter. I feel terrible that I wasn’t there to help mitigate the attacks that have ultimately hurt Isabel and allowed this situation to escalate.

I’d like to start by addressing some of the misinformation that I’ve seen:

This was not a hoax. Isabel honestly and very personally wanted to take away some of the power of that very hurtful meme. The story had been through multiple revisions over many months and it had been seen by sensitivity readers, including trans people.
Isabel’s bio is intentionally short and internet presence negligible. I understand that to be a common practice for trans people who are wary of attacks from anti-trans campaigners. Unfortunately, the same shield used against them opened her up to an unexpected attack from others. Furthermore, Isabel was not out as trans when this story was published. Various claims being made against her pressured Isabel into publicly outing herself as a defense against the attacks. That should never be the case and is very disturbing to me.
Isabel was born in 1988. That does not make one a neo-Nazi. I’m honestly surprised and disappointed that I have to say that.
The comments posted by someone representing Isabel were at her request. I would have done so myself if I had been able.
Many of the initial comments on the story were posted by regular readers with names or email addresses I recognized. Privately, there were many similar responses in email from a diverse group of readers, authors, and agents. While there are some that went unrecognized, in context, we had no reason to suspect anyone was trolling us. That doesn’t mean there weren’t any, but they did not shift the tone of the comments or reach significant numbers by that point in the conversation.
Peter Watts’ comment was not someone masquerading as him.
The story was neither award bait (in January?!) nor clickbait. Both are unpleasant practices and we have no tolerance for either. I can at least see how the latter might have been assumed by the title, but it was not the intention.
We don’t restrict ourselves to publishing “name” authors. There was even another new author in that issue.
I was not hiding. I was recovering from surgery and still am.
Some hopefully obvious things that need to be said to provide context:

There is no one true transgender experience. It’s a diverse path and what works for some trans people may not work for others. How wide that path is perceived can vary by person. (I’d say this is a common trait across all communities.)
There’s a long history of marginalized communities attempting to subvert their oppressors by reclaiming slang, nicknames, and labels.
Stories that involve sensitive subjects can be risky. We don’t want to shy away from that. To do so would be equivalent to ignoring the existence of that the people that they represent. Suggesting that these stories shouldn’t appear in broader SF publications denies their place in the wider community and limits their audience. That is not to say the choice to go narrow isn’t a valid course. It’s the author’s choice when and where they want their story to be heard.
Twitter can be dangerous. Discussions there tend to lack nuance, and it is very easy to amplify negative accusations. This leads to a cycle of anger and retaliation that can quickly shut down effective discussion. We can’t control what happens there, but we can hopefully learn how to better avoid setting off such storms, and to respond better to them if and when they happen.
And perhaps most importantly, positive interpretations do not invalidate negative ones. Negative interpretations do not invalidate positive ones. We don’t control how a story makes us feel and liking or not liking one are both valid responses. Regardless of which side they stood on, many were attacked for their position on this work. It still continues even in the story’s absence.
What have we learned?

Even with ownvoices authorship and ownvoices sensitivity reading, it is still possible to miss something. In this case we can see two groups of trans readers with directly opposing views that are deeply rooted in their own experience and perspectives. In some cases, what made the story speak to some is also what alienated others. Neither perspective is wrong, but they appear to be incompatible with one another on some level. Knowing that this was a potentially controversial story, we should have employed a broader range of sensitivity readers. This is not to say those we worked with failed, but rather that they only represented a slice of the community and additional perspectives could have helped inform us of a potential conflict. It may not have “fixed” things but it would have provided opportunities to better prepare ourselves and our readers for what lay ahead. This was an oversight.
In some cases, information contained in the bio is critical to gaining the trust of a reader. I would never have pressured Isabel to out herself as trans in her bio, but it’s clear, given the way that information shifted the discussion, that would have helped some readers be a bit more trusting of Isabel, the venue, the story, and what she was hoping to accomplish with it. Should the work ever be restored, additional information will be included along with the story to help properly warn and inform the reader about potential issues. In the future, we will also provide the bio to our sensitivity readers.
That we didn’t understand enough about trans politics to properly advise a new author who was wading into the deep end. I’m not suggesting that we tell an author what they can and can’t say, but had the previous two items be done correctly, we would have been in a better place to prepare her. Because of those failures, our knowledge gap contributed to the problem.
Going forward, we will bear these lessons in mind, and hopefully we will become better at fulfilling our responsibilities to our authors, and to our readers.

In the meantime I offer my sincere apologies to those who were hurt by the story or the ensuing storms. While our lives have likely been quite different, I do understand what it is like to be bullied and harassed for an extended period of time. I can empathize, even if I can’t fully understand life in your shoes.

I have also privately apologized to Isabel. She has chosen to sign over her payment for this story to Trans Lifeline, “a non-profit organization offering direct emotional and financial support to trans people in crisis—for the trans community, by the trans community.” They have been a vital resource for her and inspired by her actions, I have decided to match the gift.

Through the course of these events, I’ve encountered many deeply personal stories from readers and authors. I’d like to thank those people for sharing and providing many of us with further opportunities to learn from their experiences. Aside from getting to know Isabel, that has been the high point of this experience. I wish you all the best and appreciate you taking the time to share.

A thank you also goes to the people who emailed me throughout all of this. Over the last two days, I’ve read just about all of it and I apologize for not responding individually. Even though each day of my recovery is better, finishing this announcement has required multiple sittings. I know many of you are concerned for Isabel and I have shared that sentiment. I am too.

Take care,

Neil Clarke
Editor, Clarkesworld Magazine

http://webcache.googleusercontent.com/sea...
–––
Say, we should form our own book club. With black jack! And hookers! In fact, forget the books.
© Bender Bending Rodríguez
Страницы: 123...2627282930...596061    🔍 поиск

Вы здесь: Форумы fantlab.ru. > Форум «Новости, конвенты, конкурсы» > Тема «Обсуждение ключевых зарубежных премий (Hugo, Nebula, Locus и др.)»

 
  Новое сообщение по теме «Обсуждение ключевых зарубежных премий (Hugo, Nebula, Locus и др.)»
Инструменты   
Сообщение:
 

Внимание! Чтобы общаться на форуме, Вам нужно пройти авторизацию:

   Авторизация

логин:
пароль:
регистрация | забыли пароль?



⇑ Наверх